خواص انبه:

-جلوگیری از زوال شبکیه ناشی از افزایش سن: آنتی‌اکسیدان موجود در انبه موسوم به زیاکسانتین، مانعی در برابر تشعشات نورهای آبی مضر بوده و نقش محافظ را برای حفظ سلامت چشم ایفا می‌کند.

-برای پیشگیری از آسم: خطر پیشرفت آسم در افرادی که مقدار فراوانی از مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌کنند بسیار پایین است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه، پاپایا، زردآلو، بروکلی، طالبی، کدوحلوایی و هویج یافت می‌شود.

-سرطان و خواص انبه: برنامه غذایی سرشار از بتاکاروتین، نقش یک مدافع را در برابر ابتلا به سرطان پروستات ایفا می‌کند و همچنین مصرف بتاکاروتین نتایج معکوسی را در پیشرفت سرطان روده و سینه حاصل می‌کند.

-خاصیت انبه بر بیماری‌های قلبی: فیبر، پتاسیم و ویتامین‌های موجود در انبه مدافعی در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.
افزایش جذب پتاسیم و کاهش جذب سدیم از مهم‌ترین تغییرات در برنامه غذایی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در فرد کاهش می‌دهد.

-انبه و پوست و مو: یکی از خواص انبه تقویت مو است چراکه حاوی ویتامین A یعنی ماده مغذی موردنیاز در تأمین چربی پوست بوده که رطوبت موها را نیز تأمین می‌کند. همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن ازجمله پوست و مو حیاتی است.

 

 

♥دوست خوب، نعمت است♥
 

ارسال کننده: h.h
تعداد بازدید: 698
منبع:
عضویت در بانک اطلاعاتی بستنی نعمت
بستنی میوه ای نعمت