مواد لازم برای دسر شاتوت

بستنی وانیلی نعمت: یک و نیم لیوان
شاتوت: یک لیوان
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
آب سرد: نصف لیوان
پودر ژله شاتوت: یک بسته
آب جوش: یک لیوان
شیر: یک سوم لیوان

طرز تهیه:
در ابتدا برای درست کردن دسر شاتوت پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس روی بخار آب قرار می دهیم و آرام هم می زنیم تا ژلاتین کاملا حل شود.
یک لیوان بستنی را به همراه یک لیوان شاتوت و شکر و ژلاتینی که آماده کرده بودیم داخل مخلوط کن می ریزیم و دستگاه را روشن می کنیم و همه را با هم میکس می نماییم.
در این مرحله قالب را با کمی روغن چرب می کنیم و نصف قالب را با مخلوطی که آماده کرده ایم پر می کنم و برای ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.
در این فاصله لایه های بعدی را آماده می کنیم پودر ژله را به دو قسمت تقسیم می کنیم و در دو ظرف می ریزیم هر قسمت را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کرده و هم می زنیم تا شفاف شود.
وقتی کاملا شفاف شد و از گرما افتاد روی یکی از ظرف های ژله، شیر هم دمای محیط را اضافه می کنیم و قالب دسر را از فریزر خارج می کنیم روی لایه اول که خودش را گرفته می ریزیم.
دوباره قالب را برای یک ربع به فریزر منتقل می کنیم به قسمت دیگر ژله هم نصف لیوان بستنی را که گذاشتیم آب شده اضافه می کنیم و بعد از این که لایه دوم هم خودش را گرفت به قالب دسر می افزاییم.
در این مرحله برای دو ساعت دسر شاتوت را در یخچال قرار می دهیم تا دسر آماده شود بعد از گذشت این زمان ظرف سرو را کمی با آب سرد خیس می کنیم و دسر را با چاقو از لبه های قالب جدا می کنیم. دسر شاتوت را داخل ظرف سرو بر می گردانیم و روی آن را به دلخواه تزئین می نمایم.

ارسال کننده: H.H
تعداد بازدید: 276
منبع:
عضویت در بانک اطلاعاتی بستنی نعمت
بستنی میوه ای نعمت