مواد اولیه معجون پرتقال

آب‌پرتقال غلیظ: نصف پیمانه
پرتقال تازه: 5 پَر (تکه)
شیر: نصف پیمانه
بستنی وانیلی نعمت: 1 پیمانه
شکر: 2 قاشق غذاخوری
موز (اختیاری): 1 عدد
انواع مغزها (اختیاری): به میزان لازم
پودر نارگیل: به میزان لازم
شکلات تخته‌ای (اختیاری): به میزان لازم
یخ: به میزان لازم

مراحل تهیه معجون پرتقال
ابتدا بستنی را از مدتی قبل از فریزر بیرون بیاورید تا کمی نرم شود و راحت‌تر در میکسر مخلوط شود. حال تعدادی پرتقال را آب بگیرید و تا زمانی که نصف لیوان آب‌پرتقال داشته باشید. علاوه بر آب‌پرتقال، می‌توانید حدود 5 تکه از پرتقال را نیز مستقیماً داخل مخلوط‌کن بریزید.
حال آب‌پرتقال را همراه با شیر و بستنی، داخل مخلوط‌کن بریزید و آن را روشن کنید. آن‌قدر همه مواد را مخلوط کنید که کاملاً یکدست شوند. درصورتی‌که معجون شیرین‌تری می‌خواهید، مقداری شکر هم اضافه کنید. اگر حس می‌کنید که معجون شما به‌اندازه کافی خنک نیست، می‌توانید مقداری یخ را ابتدا به کمک گوشت‌کوب خردکرده و داخل مخلوط‌کن بریزید.
اکنون نوبت به‌ اضافه‌کردن مواد اولیه اختیاری است. برای این معجون، می‌توانید از میوه‌های دیگری مثل موز یا انبه هم استفاده کنید. برای بیشتر کردن خاصیت معجون پرتقال، می‌توانید مقداری از انواع مغزها، مثل گردو، بادام، فندق و یا پسته را نیز اضافه کنید. تنها کافی است ابتدا آن‌ها را با گوشت‌کوب مقداری خرد کنید و سپس داخل مخلوط‌کن بریزید تا راحت‌تر با بقیه مواد ترکیب شود. پودر نارگیل، شکلات تخته‌ای خرد شده و مقداری خامه نیز می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن معجون شما کمک کند.
بعد از اینکه تمام این مواد را اضافه کردید، برای چند دقیقه همه مواد را با هم مخلوط‌ کنید که کاملاً یکدست شوند و بافتی نرم و لطیف پیدا کنند. بعد از آن می‌توانید معجون را در لیوان‌های بزرگ سرو کنید، روی آن مقداری بستنی وانیلی و پرتقال تازه بگذارید.

ارسال کننده: H.H
تعداد بازدید: 199
منبع:
عضویت در بانک اطلاعاتی بستنی نعمت
بستنی میوه ای نعمت