تنها شباهت خاویار قهوه و خاویار دریایی شکل ظاهری‌ آنها است، گلوله‌هایی به‌نسبت کوچک و یک‌دست و یک‌اندازه با ظاهری شفاف. جذابیت ظاهری دارد و همراه خوبی‌ست برای تزئین دسرهای شیرینی چون پودینگ یا موس کاپوچینو، آفوگاتو و انواع فراپوچینو.

مواد لازم:
-قهوه سیاه تازه‌دم‌
-پودر یا ورق ژلاتین
-روغن گیاهی
-بطری خالی‌شده سس خرسی یا سس خردل یا سرنگ
-یخ + آب + نمک

ظرف روغن را حداقل یکی دو ساعت جلوتر در فریزر قرار دهید تا سرد باشد.
برای سرد نگه داشتن روغن در طی عملیات یک ظرف بزرگ آب‌یخ درست کرده و مقادیری نمک به آن اضافه کنید. بعد ظرف روغن را درون آن قرار دهید.

روش تهیه:
۱ – ورقه‌های ژلاتین را بشکنید و با آب داغ مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. ظرف ژلاتین را در ظرف دیگری حاوی آب گرم قرار دهید تا حرارت، مانع از بستن زودهنگام ژلاتین شود.
۲ – قهوه سیاه غلیظ درست کنید و به ژلاتین حل‌شده در آب‌ داغ اضافه کنید و حسابی به‌ هم بزنید تا مخلوط شوند.
۳ – آب‌یخ درست کرده و به آن نمک اضافه کنید تا دما را پایین‌تر بیاوریم.
۴ – ظرف روغن را که یکی دو ساعتی در فریز بوده، درون آب‌یخ قرار دهید. هرچه روغن سردتر و سرمایش پایاتر، بهتر.
۵ – ترکیب قهوه + ژلاتین را در بطری چکانه ریخته و به آرامی از آن بر روی روغن می‌چکانیم.
۶ –بهتر است اجازه داد هر سه قطره، یک گلوله را تشکیل دهند. قطره اول را که چکاندید، بدون آن‌که دست‌تان را جابه‌جا کنید، قطره دوم و سوم را درست روی سر قطره اول بچکانید. به اینصورت گلوله تشکیل خواهد شد. سپس سریع فشار را قطع کنید و بروید سراغ گلوله بعدی. هر چند وقت یک‌بار با قاشق به آرامی گلوله‌های ته ظرف را به‌هم بزنید تا به‌ هم نچسبند. دقت کنید که به‌هر حال به‌تدریج روغن‌ گرم خواهد شد و شاید گلوله‌ها آن‌طور که باید، درست خودشان را نگیرند. پس خیلی معطل نکنید.
۷ – تمام حجم مایه‌تان را که چکاندید، ظرف روغن را در یک صافی یا الک خالی کنید. اگر دیدید گلوله‌ها به‌هم یا به ته ظرف چسبیده‌اند، نگران نشوید. آن‌ها حالا دیگر به‌خوبی بسته‌ شده‌اند. بنابراین خیلی آرام با قاشق می‌توانید آن‌ها را هم جدا کنید. بهتر است به آهستگی گلوله‌های خاویاری را با قاشق کمی جابه‌جا کنید تا روغن‌شان جدا شود.
گلوله‌های دوست‌ داشتنی خاویار قهوه حالا آماده استفاده‌اند.

ارسال کننده: H.H
تعداد بازدید: 172
منبع:
عضویت در بانک اطلاعاتی بستنی نعمت
بستنی میوه ای نعمت