مواد لازم
بستنی وانیلی نعمت : حدود ۷ اسکوپ
شکلات تخته‌ای : ۵۰ گرم
موز : ۱ عدد
آب پرتقال : ⅓ لیوان
پودر ژلاتین : ۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو : ۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت : ۲ بسته

طرز تهیه
برای تهیه بیسکو بستنی خوشمزه در ابتدای کار آب پرتقال را به همراه پودر ژلاتین درون یک کاسه فلزی می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا نشاسته به طور کامل درون آب پرتقال حل شود.
بستنی وانیلی را درون محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا نرم شود، سپس مغز گردو و شکلات تخته ای را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه موز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم.
در این مرحله ترکیب آب پرتقال و پودر ژلاتین را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه بستنی وانیلی هم دمای محیط را به همراه ترکیب آب پرتقال درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.
حالا موز، شکلات تخته ای و مغز گردو را به کاسه اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک ردیف بیسکویت در کف یک ظرف مناسب مربع یا مستطیل شکل می چینیم.
در این مرحله مخلوط مواد را روی بیسکوئیت ها می ریزیم و با لیسک یا پشت قاشق به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه روی مواد را با یک لایه دیگر بیسکوئیت می پوشانیم.
حالا ظرف را به مدت ۸ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا دسرها منسجم شوند. در نهایت دسرها را با یک چاقوی چرب شده به صورت دلخواه برش زده و درون ظرف سرو می چینیم.

ارسال کننده: h.h
تعداد بازدید: 343
منبع:
عضویت در بانک اطلاعاتی بستنی نعمت
بستنی میوه ای نعمت